20. 7. 2012

Chobotnice Eliška a jiné umění

V Budějicích jsme si rádi zvykli na fakt, že v létě na nás v různých městských zákoutích bafají nečekané sochy. Cituplně vzpomínám na loňskou mouchu na Černé Věži (dílo Michala Trpáka) - když na podzim odletěla, naše milá věž mi přišla jaksi neúplná. Letos mě stejný autor opět potěšil instalací obří hlavy se sklíčky, která dovnitř vpouštějí různobarevné světlo - do sochy je možné vlézt jako brouk a prohlížet si vesmír v cizí hlavě. Nesmím opomenout Malého Marťana od Jaroslava Róny - tuto sochu přejmenovala kamarádčina sedmiletá dcera na "kosmounauta s pinďou". Na slepém rameni Malše na vás toto léto vybafne chobotnice Eliška - není to žádná disneyovská chobotnička, ale realisticky pojatý nabručený hlavonožec. Náhlý déšť ji ale zřejmě potěšil, na rozdíl ode mě a fotografky Moňyčky - prchly jsme do Španělské restaurace a Elišce natruc si pochutnaly na smažených chobotničkách. Ať žije budějické rozmarné léto!

Šaty Zara - sekáč, 129Kč; svetr Mango - sekáč, 165Kč; bezejmenná kožená kabelka - sekáč, 39Kč; boty Bless - 390Kč.







chobotnice Eliška - Viktor Palúš

V myšlení - Michal Trpák (foto Václav Pancer)
Moucha - Michal Trpák (foto Jaroslav Sýbek)
Malý Marťan - Jaroslav Róna (foto Město ČB)

6 komentářů:

nailah řekl(a)...

Myslim si, ze se moucha prestehovala do Prahy. jedna velmi podobná je v Holešovicích v komplexu Marina (to je ten jak se jim rozpadá).

Jana řekl(a)...

Chobotnice je drsnááá! :D Hlavu na náměstí jsem viděla, sestřenka měla před 14 dny promoci, koukali jsme na to jak na ufo, než jsme přišli z druhé strany a ejhle, obličej :) A jsem ráda, že používáš "Budějice" - za 5 let studia češtiny tam to do sestřenky nevštípili (přitom já jezdím šalinou na Prýgl už 4 roky!). No a sluší Ti to, má cenu se pořád opakovat? ;)

Zuzka Ou řekl(a)...

Ed Wood jásá - mohér a chobotnice!

Anonymní řekl(a)...

Ty šaty jsou naprosto skvělý a úžasný a velmi ti sluší! :-)
Drobné rýpnutí: Mám dojem, že Rónův Malý marťan se ve skutečnosti jmenuje Dítě z Marsu (přinejmenším se tak jmenoval, když byl ještě nainstalován na Ještědu)

Unknown řekl(a)...

Nejdříve musím pochválit šaty - dokonale ženské a elegantní. A teď k sochám: ta chobotnička je úžasná, rozhodně bych ji tam nečekala:) Já většinou bohužel potkávám spíše hrůzostrašné sochy - asi nejstrašnější jako jsem kdy viděla a která mi vždy zhnusí celé sochařství je ostravský Ikarus před radnicí a potom, taktéž v Ostravě ale Porubě, "Myslitel" před Báňskou (u fakultní nemocnice jako když najde takhle depresivní kousek kovu).Veronika

Channah řekl(a)...

Nailah: my máme teď podobnou mouchu na zdi vily u Malého jezu, takže much bude asi povícero :)

Jana: kamarádka jela na kole a málem z něj spadla, jak se té chobotnice lekla :D No a "Budějice" tu člověk snad nasaje i ze vzduchu, Budějovice je otravně dlouhé...

Zuzka Ou: chobotnice mi byla jasná, ale hluboký vztah Ed Wooda k mohéru jsem si musela vygooglit :) Zas jsem o něco chytřejší...

Anonymní: děkuji! Aha, tady je ta socha všude uváděna pod názvem Malý Marťan, ale pan Google slyší i na Dítě z Marsu - měli by si na Marsu udělat v těch dětech pořádek!

Veronika: děkuji :) Ech, Ikara jsem si dohledala, děkuji za materiál na barvité noční můry!